top of page

מה נשתנה הלילה הזה.... ומה שיסדר אותנו....


כולנו חווים את התקופה המיוחדת הזו, שבה אנו בבית . כבר חודש ימים אנו עוברים מהסלון לחדרים, למטבח וחוזר חלילה. בואו ונהיה כנים עם עצמינו. אנחנו אוהבים את מה שאנחנו רואים? אנחנו מבינים שהבית מהדהד אותנו. וזה הזמן להעלות מספר נקודות חשובות בהקשר לסדר.




מעשה הסדר מתחיל בהחלטה

מה מפריע לך בבית? זו שאלה שאני שואלת את הלקוח בכל פגישת ייעוץ. פעמים רבות אני מקבלת תשובות כמו:

" קשה לי לנשום" , " כבד לי בנשמה" , " אני מרגישה שאין לי כבר מקום לעצמי מרוב עומס" ,

כל המשפטים האלה מבטאים את זה שאותו אדם התעורר ומוכן לעשות שינוי. וזו ההחלטה, הוא מוכן להתאמץ ולעבור תהליך כדי שיהיה לו יותר טוב בבית שלו.


סדר טוב – מחזיק מעמד

החיים בבלאגן גוזלים מאיתנו זמן כפול. אנחנו משקיעים זמן בלסדר. כי אנחנו כל הזמן הופכים ולא מחזירים למקום. ואז משקיעים זמן בלחפש את מה שהעברנו ממקום למקום. כי פעולת הסידור לא היתה נכונה. לא באה מחשיבה . סדר הוא מיומנות , סדר נכון נעשה בשיטה.


סדר חוסך כסף ומקטין את הצריכה

כמה פעמים קרה לך שהלכת לקנות משהו שאתה בטוח שכבר קנית, רק כי אתה לא מוצא אותו? ואז פתאום מגלה שיש לך את אותו מוצר כמה פעמים? או שאנחנו קונים רק כדי שיהיה... אולי פעם אצטרך...

נכון שאגרנות מרגיעה את הפחדים ההישרדותיים הכי עמוקים שלנו. אבל תרבות השפע והצריחה ( כן, אנחנו ממש צורחים את עצמינו לעולם ) כי כל העודף והשפע משאיר אותנו מרוקנים, בודדים וחסרי אנרגיה. שמתם לב לכך שהיום מקטינים את כל המשירים? ממציאים מכשירים שעושים כל מיני פעולות? העולם מחפש מינימליזם, חיסכון באנרגיה, העולם מחפש איזון לבזבוז ולשפע. ואת זה בדיוק אנחנו לומדים מתקופת ה" קורונה"

סדר תומך ביצירתיות

כמו ילדים, גם אנחנו ילדים של העולם- בלי קשר לגיל הכרונולוגי שלנו. אנחנו זקוקים למחשבות מסודרות, שיולידו רעיונות יצירתיים. לא בכדי, המון רעיונות נדירים עולים במוחם של אנשים דווקא תוך עשיית פעולה שיגרתית ואוטומטית כמעט כמו בעת שטיפת כלים או צחצוח שיניים.

סדר = טיפוח = אהבה עצמית

איזה כיף לצנוח על המיטה המפנקת בבית המלון? אז למה לא בבית? ככל שנשקיע בסידור המיטה כל בוקר, נפנק ונטפח את עצמנו... כי זו המיטה שנמצא בערב. ואליה נחזור בסופו של יום.

ככל שנתחרר מהאגרנות, נחוש כמו אחרי דיאטה. רעננים, קלילים, מדוייקים, בעצם , הגדלנו את מרחב המחייה שלנו. יש לנו יותר מקום לעצמינו. ואולי יותר מקום להעמיק ולפתח את מערכות היחסים שלנו בבית.


בוודאי כבר השתכנעת שכדאי לחיות בסדר. אסיים בכמה טיפים בסיסיים לסידור הבית:

  • אל תסדר עם סטופר ביד. פעולת הסדר היא מהות ולא עוד מטלה.

  • תשאיר רק מה שאתה אוהב וגורם לך שימחה

  • תהיה דוגמא אישית לכל בני הבית ותעודד אותם כשהם מחזירים למקום

  • על שיטת המגירות שמעת? – בוחרים כל פעם מגירה אחת ומטפלים בה ביסודיות.מגירת כלי כתיבה, מגירת גרביים, מדף ספרים, מגירת תבלינים. צלמו לפני ואחרי . זה נותן המון מוטיבציה להמשיך.

  • זיכרו שסידור עמוק ונכון שמחזיק מעמד לאורך זמן.... לוקח את הזמן. תנו חיזוקים לעצמכם ולאחרים על כל שינוי קטן בדרך לסדר. תלו את התמונות של לפני ואחרי במקומות שתוכלו לראות... תנו לעצמכם כפיים! זה מגיע לכם.


bottom of page