top of page

10 שאלות הזהב שלנו לתכנון מטבח

חלמתם שנים על מטבח החלומות שלכם. דמיינתם אותו, מרווח, מפנק, יפה ופרקטי. אתם עומדים ומבשלים בכיף, חלונות פתוחים, אויר טוב, ומוזיקה ברקע. והנה הגיע הרגע סוף סוף! אתם ניגשים לחברת המטבחים או לנגר... ומתחילים להתבלבל. יש כל כך הרבה אופציות כיצד לסדר את המטבח. אבל איך תדעו מה נכון? בחברה א' הציעו לכם מבנה כזה, הגעתם לחברה ב' והציעו משהו אחר. ואולי יש מגבלות שלא לקחתם בחשבון ובעצם המטבח לא כל כך גדול כמו שתמיד דמיינתם? אז מה עושים? איך מתקדמים?



הסוד הוא שאין כלל אצבע. המטבח צריך להתאים לאנשים אשר משתמשים בו.

ולכן לפני כל תכנון מטבח, אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות אשר ישפיעו על התכנון ולציין אותן בפני המתכנן. 1. מי משתמש במטבח בעיקר? האם מדובר רק באחד מבני הזוג, אנו ניתן משקל רב יותר להעדפות שלו. למשל אם הוא שמאלי, נעדיף למקם את המדיח משמאל לכיור ולא מימין. האם הילדים מחממים לעצמם אוכל לבד במיקרו? יכול להשליך על מיקום וגובה המיקרו.


2. מה תדירות השימוש במטבח ולאיזו מטרה?

אם מדובר בזוג מבוגר שמארח את כל המשפחה לשבתות שלמות, נדאג למקרר גדול, כפול או למקרר ומקפיא נוסף כגיבוי. אם מדובר בזוג שכמעט לא מבשל בבית, ובעיקר מזמין נוכל לצמצם את שטח העבודה על חשבון האחסון, אולי למקום כיריים וכיור על גבי האי.


3. מה אופי השימוש של הדיירים בבית?

אם הילדים שלכם נוסעים חופשי על בימבות בבית, אם אתם כאלה שלא רוצים להקפיד או לתחזק את המטבח, נמליץ על חומרים עמידים יותר לחזיתות המטבח כמו פורמייקה, ופחות על "צביעה בתנור" שהיא רגישה יותר.


4. האם יש מכשירי חשמל בשימוש קבוע?

אם כן, נרצה למקם אותם בארון ייעודי נגיש. אם המיקסר כבד מדי בשבילכם וצריך מדף ייעודי. אם מכונת הקפה שלכם צריכה מקום של כבוד, והאם אתם מעוניינים בתמי 4 או טוחן אשפה? צריך לדאוג למקום לכל אחד מהנ"ל.


5. האם אתם מפרידים בין חלב ובשר?

כמות האחסון צריכה להיות משמעותית גדולה יותר, משום שיש לנו כפילות של כל כלי האוכל והבישול. כנראה שגם תזדקקו לכיור כפול שימוקם על חשבון שטח עבודה.




7. האם אתם מארחים הרבה?

יכול להשפיע על כמות כלי ההגשה והאוכל, אולי תעדיפו מיקרו-תנור, במקום מיקרו רגיל, שישמש אתכם כתנור גיבוי לחימום אוכל ולבישול כשיש הרבה אורחים.


8. כמה מקומות ישיבה נדרשים באי? אם אין פינת אוכל בסמוך, לא לשכוח לדאוג גם לכסא ספייר לאורח או שניים. במיוחד כשיש ילדים קטנים.


9. היכן אתם שומרים את בצל/תפו"א

אם אתם לא שומרים במקרר, יש לתכנן להם מיקום ייעודי שלא יעמדו בסלסלה מאולתרת על השיש.


10. האם אתם מעדיפים כיריים גז או אינדוקציה? (יש לנו מאמר ספציפי רק על הנושא הזה!- לחצו כאן על מנת לקרוא) סוג הכיריים עלול להשפיע לנו על מיקום הכיריים (למשל עדיף לא מול חלון), ועל מיקום ומרחק הארונות מימין ומשמאל ומיקום ארונות עליונים.



תדאגו לשאול את עצמכם את כל השאלות לפני שאתם מגיעים לפגישה בחברת המטבחים כך שתגיעו ממוקדים. למעצבים בחברות הללו, אין תמיד את הזמן או הפניות לירידה לפרטים לכל לקוח ולקוח. ולכן התפקיד שלכם הוא לעלות לתשומת הלב כל אחת מהסוגיות הנ"ל ושאלות רבות נוספות שבוודאי יתעוררו בעקבותיהן (איפה מייבשים כלים, האם פח מתחת לכיור מספק אתכם, האם הכוסות ממוקמות בסמוך לתמי 4/קומקום, היכן למקם את שקעי השירות ועוד ועוד..)

אם יש לכם שאלות נוספות בקשר לתכנון מטבחים מוזמנים לשתף אותנו.

ליטל גרינברג ותמר אלה גרינברג

גרינברג עיצוב פנים


bottom of page